Share this...Share on Facebook
Facebook

Täysjyvät ovat terveellisen ruokavalion avainkomponentti. Niistä saa energiaa, kuitua, vitamiineja, kivennäisaineita, fytokemikaaleja sekä tärkeitä lipidejä ja steroleja. Ei siis mikään ihme, että terveysviranomaiset ja asiantuntijat suosittelevat, että täysjyviä nautittaisiin vähintään kolme annosta päivässä. Mutta Yhdysvalloissa ja monissa Euroopan maissa useimmat ihmiset syövät vähemmän kuin yhden annoksen päivässä, ja jäävät siten paitsi kaikista täysjyvien tarjoamista eduista.

Mitä täysjyvät ovat?
Täysjyviin kuuluvat vehnä, riisi, kaura, ruis ja muut viljat, joita ei ole käsitelty ja joista ei ole poistettu lesettä ja alkiota, jotka sisältävät suurimman osan jyvän ravintoaineista (siemenvalkuainen koostuu pääosin tärkkelyksestä). Pääsyy siihen, miksi käsitellystä viljasta tuli niin suosittua viime vuosisadalla, on se, että erottamalla leseen ja alkion, jyvän rakenteesta tuli pehmeämpi ja siten se säilyi kauemmin. Tiedämme kuitenkin nyt, että käsiteltyyn viljaan verrattuna täysjyvät tarjoavat enemmän proteiinia, kalsiumia, magnesiumia, kaliumia, terveellisiä rasvoja sekä muita vitamiineja ja kivennäisaineita. Whole grain

Elinvoimaisuutta täysjyvistä
Olemme kaikki tietoisia, että kaikkia yllämainittuja ravintoaineita ei löydy useimmista saatavilla olevista täysjyvätuotteista. Polytyydyttymättömät rasvat ja sterolit poistetaan useimmiten tuotteen pidemmän säilyvyyden takia, ja siitä jotuen niiden saanti ruokavaliosta vähenee.

Tre-En-En on NeoLifen ravintolisä, jonka avulla voidaan paikata nämä aukot ruokavaliossa ja tarjota keholle niitä ravintoaineita, jotka on poistettu syömästäsi ruuasta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>